Ny faktureringspartner – Billogram

Den 16 maj 2023 så byter vi faktureringspartner till Billogram.

Vi gör detta för att förenkla och förbättra för dig som kund och för att kunna erbjuda ännu fler sätt att betala din faktura på.

Det som händer är att vi kommer att byta vårt sätt att fakturera så att vi skapar en ny digital och smidig lösning för dig som kund. Vi gör detta för att du enklare skall kunna ta emot och betala din faktura, men också göra det svårare att betala fel eller att missa din betalning.

Bytet till Billogram sker den 16 maj och du behöver inte göra någonting. Du kommer att få din faktura mailad till dig, precis som vanligt, och du kommer mötas av en ny utformning av fakturan som gör det lättare att förstå innehållet och också lättare förstå vilka olika betalningsmöjligheter som finns. För dig som idag har dragningar via Autogiro eller kontokort, så kommer det att fortsätta att fungera precis som idag. För dig som ännu inte har automatiska överföringar, så blir det nu ännu lättare att aktivera det.








Det finns mycket som blir lättare, smidigare och tydligare med den nya fakturan. Här är några exempel.

  1. Enkelt att betala – välj betalsätt (kort, Swish, bankgiro, autogiro, överföring från konto)
  2. Fakturahistoriken är tillgänglig med varje faktura
  3. Bli uppdaterad om händelser, få bekräftelse när fakturan är betald och se direkt om något har blivit tokigt med betalningen
  4. Du når vår Kundservice enkelt via meddelandefunktion på fakturan
  5. Enkelt att anmäla sig för Autogiro eller automatiska överföringar från ditt bankkonto
  6. Du når och betalar din faktura direkt via mailet där fakturan är bifogad eller via MittChili (via app eller hemsidan)

Du är alltid välkommen att höra av dig till kundservice@chilimobil.se om det är något som du undrar över.

Vi hoppas att du kommer att uppleva en klar förbättring när du får din första faktura från Chilimobil via Billogram.