Leverans

Visst är det så att när man väl beställt något, så är man ivrig på att det skall gå fort att få sin vara eller tjänst. Vi hoppas att vi kan infria dina förväntningar på en snabb och smidig leverans och att du kommer att få en bra upplevelse av att vara kund hos oss.

På denna sida berättar vi om hur det fungerar när du beställer en vara från oss samt hur du får hjälp när det inte fungerar som du har tänkt dig.

Simkort – Om du väljer ett nytt nummer hos oss, så skickar vi ut ett nytt simkort samma dag eller senast dagen därpå. Så fort du fått simkortet kan du sätta in det i din mobil, varpå det aktiveras i vårt nät och du är klar att använda ditt abonnemang.

Väljer du att behålla ditt nummer som du har hos en annan operatör, så sker en så kallad portering av ditt nummer. Detta kan ta någon dag och direkt när det är klart skickar vi ett nytt simkort till dig. Du kommer få ett sms med vilket datum ditt nummer flyttas från din tidigare operatör så du har kontroll över när det är dags och byta simkort. Sätt  sedan in ditt nya simkort i det i din telefon och du är klar att ringa, messa och surfa hos Chili.

Beställning – När du gör en beställning hos oss får du alltid en bekräftelse via e-post.

Spåra ditt paket – Vi skickar ut ett mejl till dig när ditt paket är på väg till dig. Då får du ett trackning nummer som gör att du kan följa var ditt paket. Beroende på var i Sverige du bor kan leveranstiden variera men du kan räkna med 1-2 arbetsdagar.

Ångerrätt 14 dagar – Köper du något från oss har du alltid 14 dagars ångerrätt. Du kontaktar oss via kundservice@chilimobil.se så skickar vi en fraktsedel till dig. Så fort vi har fått produkten tillbaka i obruten förpackning så betalas dina pengar tillbaka.

Öppet Köp – Du kan ha produkten under 14 dagar utan köptvång. Du kan närsomhelst skicka tillbaka produkten i obruten förpackning inom denna tidsperiod.

Produkten fungerar inte vid leverans – Vår servicepartner mCare Sweden hjälper dig. Besök deras hemsida och skapa en serviceorder.