Fler unga svenskar kan tänka sig att byta mobiloperatör

I en tid med dålig ekonomi ser många över sina månadsutgifter, och en ny undersökning visar att allt fler är beredda att byta mobiloperatör för att spara pengar.

I en ny undersökning från Novus/Billogram visar det sig att många svenskar blir allt priskänsligare och är mer öppna för att byta mobilleverantör än tidigare.

50% av unga svenskar visar nu högre benägenhet att byta leverantör för mobil och bredband på grund av det ekonomiska läget, än för ett halvår sedan.

Säkra, återkommande betalningar

En stor anledning är alltså det ekonomiska läget, och det verkar även som att säkerheten i de återkommande betalningarna är en viktig faktor för att stanna kvar hos en leverantör över en längre period.

58% är mer uppmärksamma på innehållet i fakturorna än tidigare, och de vill se eventuella abonnemangsjusteringar tydligt på sin faktura.

Att betalningen sker på ett smidigt sätt är också mycket viktigt. 89% menar att det ökar chansen att de stannar kvar vid en leverantör en längre tid.

I en artikel med Telekom idag pratar Johan af Sandeberg, Head of partnerships på Billogram, om vikten av att bygga starka relationer med sina kunder.

– För att kunna skapa långsiktigt starka kundrelationer är det viktigt att förstå och kunna anpassa sig till kundernas snabbföränderliga behov. Här blir det tydligt att fakturan är en ytterst viktig kontaktyta med kunderna, och att den därmed blir ett viktigt verktyg för att kunna bygga långsiktig kundlojalitet, säger Johan af Sandeberg.

Hur Chilimobil hjälper sina kunder att spara pengar

Vi älskar att hjälpa våra kunder att spara pengar, och vi vet att flexibilitet en stor del i det. Därför kan du ändra på nästan vad du vill, när du vill, eftersom vi inte har några bindningstider och max 1 månads uppsägningstid.

Till exempel så kan du sänka din månadskostnad genom att byta till ett billigare abonnemang med lite lägre hastighet, för att sen byta upp igen när ekonomin ser bättre ut.

Vi lägger också ett stort fokus på kundservice, för att du ska kunna få precis det mobilabonnemanget du vill ha och förtjänar.

Nyhet: Vår faktureringspartner Billogram

Den 16 maj bytte vi faktureringspartner till Billogram!

Nu finns det ännu fler sätt för dig att betala dina fakturor. Här är några exempel på hur fakturerandet blir lättare:

– Enkelt att betala – välj betalsätt (kort, Swish, bankgiro, autogiro, överföring från konto)

– Fakturahistoriken är tillgänglig med varje faktura

– Bli uppdaterad om händelser, få bekräftelse när fakturan är betald och se direkt om något har blivit tokigt med betalningen

– Du når vår kundservice enkelt via meddelandefunktion på fakturan

– Enkelt att anmäla sig för autogiro eller automatiska överföringar från ditt bankkonto

– Du når och betalar din faktura direkt via mailet där fakturan är bifogad eller via MittChili