
Betalning
Hos Chilimobil kan du betala med både Konto/Kreditkort, Swish, Autogiro, Bankgiro och kontoöverföring.
Hos Chilimobil så gäller förskottsbetalning. Det innebär att du betalar månadsbeloppet i förskott. Beställer du tjänsten/abonnemanget innan den 10:e i månaden så betalar du bara för innevarande månad. Om du beställer tjänsten efter den 10:e så innebär detta att du betalar dels för innevarande månad, men också för nästkommande månad. Detta gör att beloppet på din första faktura kan skilja sig tillfälligt från det fasta månadspris du har.När du är ny kund hos oss, så kommer din första faktura efter tre dagar. Följande fakturor kommer därefter den 15:e i varje månad.
När du har fått din faktura till din mailadress, så kan du enkelt betala den genom att klicka på ”Betala här” eller logga in på MittChili (app eller startsida) och betala den vägen. Smidigast är om du ansöker om Autogiro eller stående överföring från bankkonto. Beloppet dras då på förfallodatum och du riskerar inte att missa någon betalning.
Du kan betala med kort, Swish, Autogiro, Bankgiro samt kontoöverföring från bank.
Aktiverar du möjligheten till betaltjänster och utlandssamtal (kostnadskontroll) via MittChili, så gör vi en kreditkontroll. Du debiteras/faktureras varje månad för din fasta månadskostnad plus eventuella rörliga kostnader som kan uppstå vid te.x. utlandssamtal eller betaltjänster.
Om du vill betala din faktura via Autogiro eller stående banköverföring, så går det alldeles utmärkt. Du är då säker på att fakturan betalas i tid och det sker alltid på förfallodagen.
För att ansöka om Autogiro så gör du det via din faktura som du får från Chilimobil/Billogram. Där kan du aktivera Autogiro eller om hellre önskar, överföring från bankkonto.
Att betala via eFaktura är också smidigt. Då får du din betalningspost direkt in till internetbank och betalar den vägen. Du ansöker om eFaktura via din internetbank och söker efter ”Chilimobil Billogram” som betalningsmottagare.
Ja, vi genomför en kreditkontroll på de kunder som beställer abonnemang hos oss. När det gäller kreditkontroll, så samarbetar vi med Upplysningscentralen, UC AB.
Du får ett besked i samband med beställningen att kreditkontrollen inte gått igenom. Önskar du mer information kan du vända dig till kundservice@chilimobil.se.
Absolut. Ibland vill man av någon egen anledning byta kontokort eller så kan kortets giltighetstid ha gått ut.
För att ändra uppgifter om betalningssätt eller ändra/byta kort, så klickar man in på någon av de fakturor du fått från oss. Där kan du sedan ändra uppgifter.
Du har antagligen tjänsten ”betaltjänster” aktiverad och troligtvis har du köpt mer surf utomlands, använt betalsamtal eller andra tjänster som ger upphov till rörliga kostnader. Du kan se på din samtalsspecifikation vad beloppen avser och du hittar denna specifikation på ”MittChili”.
Förfallodatumet för din första faktura kan variera, men från faktura nummer två så är förfallodatum alltid den 27: i månaden.
Har du autogiro, eFaktura eller stående överföring (kort/konto) så dras alltid beloppet på förfallodatum. Då dras den fasta avgiften för kommande månad samt kostnader för rörliga kostnader som du haft den senaste månaden.
Ja, vi jobbar med säkra betal lösningar som både är säkra och flexibla. Vår partner Billogram är en känd och säker leverantör och du kan välja att betala din faktura på många sätt som, bankgiro, bank/kreditkort, Swish. Du kan även ha automatiska betalningar via autogiro eller automatisk dragning via kort.
Köper du hårdvara av oss så använder vi Klarna Checkout.
Du kan vara helt trygg att alla betalningar hanteras på ett säkert sätt.
När du blir ny kund hos oss, så får du din första faktura efter tre dagar. Nästkommande fakturor skickas alltid den 15:e i månaden.
Din faktura mailas till dig. Du klickar in på mailet/fakturan och väljer betala. Du får då ett antal olika betalningsalternativ att välja emellan. Vi rekommenderar att du väljer stående överföringar via Autogiro, bankkonto eller eFaktura för att inte missa någon betalning. Du ansöker enkelt för detta i det mail där fakturan finns. Klicka in på fakturan och ändra i ”betalningsmetod”.
Du kan alltid se dina fakturor på ”MittChili.”
Absolut. I ”MittChili” finns alltid utförliga specifikationer över dina kostnader. Vi kommer också att maila ut en kopia på innehållet i din ”faktura”. Titta gärna i ”skräpposten” i din mail om du inte hittar din faktura från oss.