Leverans

Du beställer enkelt via vår hemsida och väljer vilken abonnemangsform du önskar. Du väljer om du vill ha ett nytt nummer eller vill ha med dig det nummer du redan har. Efter det skapar du ett konto hos oss, ungefär som hos Spotify, Netflix eller liknande streamingtjänster. Du lägger in ditt kontokort som betalningsmedel, trycker på ”Beställ” och sedan är det klart. Ett simkort skickas ut till dig och det aktiveras när du sätter in det i din mobiltelefon. Klart!

Om du väljer ett nytt nummer hos oss, så skickar vi ut ett nytt simkort samma dag eller senast dagen därpå. Så fort du fått simkortet kan du sätta in det i din mobil, varpå det aktiveras i vårt när och du är klar att använda ditt abonnemang.

Väljer du att behålla ditt nummer som du har hos en annan operatör, så sker en s.k portering av ditt nummer. Detta kan ta någon dag och direkt när det är klart skickar vi ett nytt simkort till dig. Sätt i det i din telefon och du är klar att ringa, messa och surfa hos Chili.

Så fort du har fått ditt simkort och satt in det i din telefon, så är abonnemanget aktivt. Ange PIN-kod, vilken du skrapar fram på baksidan av simkortet. Nu skall du vara igång. Alla inställningar som behövs för mms och surf sker s.k OTA, Over The Air, och då kommer nödvändiga inställningar i din telefon ske per automatik.

Om ditt simkort inte dykt upp hos dig inom max 2-3 dagar, så vill vi gärna att du kontaktar oss. Bra att känna till är att om du porterar ditt nummer så kan det ta några dagar extra. Klicka här för alla alternativ att kontakta oss.

Att du som kund inte kan ta med ditt befintliga nummer kan bero på att du har bindningstid kvar hos din nuvarande operatör. Ring gärna din operatör och kolla. Såklart kan du alltid teckna ett nytt nummer hos oss och att din portering av befintligt nummer sker när så är möjligt.

I samband med att du gör en beställning av nytt abonnemang hos oss får du en fråga om du vill att dina uppgifter skall synas hos nummerupplysningen, tex Eniro. Här svarar du ”ja” eller ”nej”.