
Leverans
Du beställer enkelt via vår hemsida och väljer vilken abonnemangsform du önskar. Du väljer om du vill ha ett nytt nummer eller vill ha med dig det nummer du redan har. Du väljer om du vill ha ett fysiskt SIM kort eller ESIM, anger epostadress och personnummer och då hämtas din adress, kontroller att den stämmer.
Trycker på ”Beställ” och då genomförs en kreditkontroll och om allt är ok så är det klart.
Bekräftelsesida dyker upp och om du valt fysisk SIM skickas det ut till dig, väljer du ESIM får du ett mail med QR kod som du scannar och aktiverar i telefonen. Klart!
Om du väljer ett nytt nummer hos oss, så skickar vi ut ett nytt simkort samma dag eller senast dagen därpå. Så fort du fått simkortet kan du sätta in det i din mobil, det är aktiverat och du är klar att använda ditt abonnemang.
Leveransen av SIM kortet sker med brev via Postnord så levereras hem till din brevlåda enligt Postnords vanliga utdelningsschema.
Väljer du att behålla ditt nummer som du har hos en annan operatör, så sker en s.k portering/flytt av ditt nummer. Godkännandet av flytt kan ta ngn dag och direkt när det är klart skickar vi ett nytt simkort till dig. Du får även löpande information via SMS om dag och klockslag (som vi och din gamla operatör har kommit överens om) när du ska byta SIM-kort. Själva bytet av SIM-kort brukar ligga 4-6 arbetsdagar framåt i tiden så att du hinner få ditt nya SIM-kort i brevlådan.
Vi aktiverar ditt abonnemang samma dag som vi skickar ut det, för porterade/flyttade nummer får du en dag och klockslag då abonnemanget blir aktivt. Då abonnemanget är aktivt, fungerar det direkt när du sätter det i mobilen/routern. PIN kod är inte aktivt. Notera också att faktureringen börjar från den dag då SIM-kortet skickades ut och t.ex. inte fungerar som ett kontantkort som aktiveras först när du sätter kortet i mobilen.
Data/Surf och MMS inställningar
Om du har problem att komma igång så bär du kontrollera data och mms inställningarna på din Mobil/Router. De ska vara följande.
APN: data.chili.se
MMSC: http://mmsc/
MMS Proxy: 62.80.192.2
MMS port: 1981
MittChili
När du är igång rekommenderar vi att du loggar in i MittChili där du får koll på ditt abonnemang, betalningar och inställningar.
Du kan antingen surfa in på https://mittchili.chilimobil.se eller ladda ner vår app MittChili från Apple (iPhone) eller Google (android)
Om ditt simkort inte dykt upp hos dig inom max 4-5 dagar, så vill vi gärna att du kontaktar oss. Bra att känna till är att om du porterar ditt nummer så kan det ta några dagar extra. Klicka här för alla alternativ att kontakta oss.
Att du som kund inte kan ta med ditt befintliga nummer kan bero på att du har bindningstid kvar hos din nuvarande operatör. Ring gärna din operatör och kolla. Såklart kan du alltid teckna ett nytt nummer hos oss och att din portering av befintligt nummer sker när så är möjligt.
Nej, ditt nummer kommer inte finnas hos någon av de nummer tjänster som finns utan du behöver själv uppdatera detta direkt hos dom.